عاشق هم عاشقهای قدیم



"عاشقهای کنونی"
چونان ساندویچهایی هستند
با یک "نون" ِ اضافه!

نظرات 19 + ارسال نظر
سنت کیامهر 1390/12/06 ساعت 11:45

مثل ارش که یه پ اولش کم داره

[ بدون نام ] 1390/12/06 ساعت 11:58

مثل کیامهر
که از اهم واجبات است
"اهم" از نامش حذف گردد

آرشمیرزا 1390/12/06 ساعت 12:03

آرش ای معلم بد ! تو چه کرده ای کیا را ؟
که ز شش حرف "کیامهر" تو زدوده ای "هما" را

آرشمیرزا 1390/12/06 ساعت 12:08

در نسخ قدیم من باب وجه تسمیه ی کیامهر آمده است:

آنگاه که "هما"یی در امتداد "حق" آرش بنشست
از ترکیب حروفشان "کیامهر" ی پدیدار گشت که سردمدار حق خوران ِ درک آلوده بشد.


مهدی 1390/12/06 ساعت 12:50

آرش جان، واقعاً بی نظیری، دمت گرم و دلت شاد. دمِ سنت کیامهرِ عزیز هم گرم.

کیامهر 1390/12/06 ساعت 12:53

آرش جان هما از من زدوده شده
می خوام بیام بغلت

سنت کیامهر 1390/12/06 ساعت 12:57

کیامهر همالِس* در کامنتا مزه می ریزد
و آرش از برای خوردن او غمزه می ریزد

همالس : homa less بدون هما

سنت کیامهر 1390/12/06 ساعت 13:16

پشم آشفته و قم* کرده و حق بر لب و مست
پیرهن چاک و کچل کله و تصویر تتو کرده به دست

مدرکش عربده جوی و لبش حق نوش کنان
نیمه شب مست به بالین من آرش بنشست

سر فرا گوش من آورد و به آواز حزین
گفت ای بابک درکوب! بگو خوابت هست ؟

نوشمک خواست بدو حق دوقولو دادم و او
مثل یک کودک از آن خورد و دو چشمش را بست

گفت درد آمده آنجای من ای شاه کیا
می شود حق به در آورده کنی جایش شست ؟

حیف از این درک که آرش به غریبان بخشد
نعمتی هست خدا داده به من روز الست

گفتمش چشم عزیزم به درش می آرم
کفر نعمت شود این درک تو از آن همست





* قم کرده : حرکتی است که قمبلکان کنند

آرشمیرزا 1390/12/06 ساعت 13:46

نیمه شب سنت کیا با حق برخاسته گفت
باد کم کن که به زیرم بسی همچون تو بخفت

حق بخندید کزین حرف نرنجیم ولی
تو به صد سال نیابی چنین حقّ کلفت

درک ِ پُر پیچ و خمت عیب تو بود
خاک این عیب بجز من که توانست بـرُفت؟

من که راه خم تو؛ نیک نمودم هموار
لیک درکت ؛ "نکند دست تو درد"ی که نگفت

یاد آرم که بگفتی تو به من زیر لحاف
هیچ حقی تا به امروز ز من درک نسُفت

پس برو سفره ی حیلت بَر ِ حقّم مگشای
که نماید ز تو بس تنگترانش ؛ همه مفت




آرشمیرزا 1390/12/06 ساعت 13:57



گفته اند بابک کمی دیوانه است
چون که او درکش به آسان می دهد

آری اما درک ِ حق آمیز او
حقّ آرش را بسی جان می دهد

سنجاقک 1390/12/06 ساعت 14:16

سلام
موافقم ...عاشق هم عاشق های قدیم که تا نا کجا آباد دنبال این عشقشون می گشتن و می رفتن و می کندن...کوه را.
امروزه روز که عشقا شده اینترنتی و ایمیلی و از این دست؟!!!
صحبت از پزمردن یک برگ نیست ، آه جنگل را بیابان می کند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این همه علامت تعجب رو برا خودم گذاشتم ...چون هر چی فکر می کنم نمیدونم این خط از کجا و چه جوری اومد تو ذهنم و نمیدونم چرا تایپش کردم؟!!!!
تا بعد...

آرشمیرزا 1390/12/06 ساعت 14:23

آه ای بابک که تو حق ّ مرا
از شرار درک خود سوزانده ای

هیچ در عمق ِ یکی چشم ِ حقم
راز این دیوانگی را خوانده ای؟

هیچ میدانی که من بر حق خویش
نقشی از درک تو بر آن داشتم

هیچ می دانی کزان درکِ سفید
آتشی سوزنده بر جان داشتم

گفته اند بابک کمی دیوانه است
چون که او درکش به آسان می دهد

آری اما درک ِ حق آمیز او
حقّ آرش را بسی جان می دهد

هرگزم در حق نباشد جز تو نام
حق من بر درک تو دارد سلام

خلوتی میخواهم و درک و شراب
تا به درکت جا کنم حق ّ ِ طلام!

فرصتی تا بر تو ای خوشگل ؛ بلا
باده ای بر درک ِ بد مستت دهم

بستری میخواهم از گلهای سرخ
تا که حقّ خویش؛ بر دستت دهم

آه ای بابک که تو حقّ مرا
با خودت تا انتهایت برده ای

حقّ من حقّی بسی طولانی است
تو فقط یک شمّه ای زان خورده ای





سنت کیامهر قدیس 1390/12/06 ساعت 15:46

آرش جان !
بنده در برابر طبع شعر و قریحه جنابعالی حقیرم
حالا هی نزن تو سرمون
شاهنامه نوشتی ؟
بنده همینجا در برابر استادی و شاعری شما با احتیاط تعظیم می کنم .

شدیدا گرفتاریم سر کار
البته اگر نبودیم هم کاری از دستمون برنمی اومد
خیلی ارادت داریم آقا ...

مونیس 1390/12/06 ساعت 16:05 http://tanazi.blogsky.com

مگر تو این دوره زمونه ، عاشق غیر کنونی هم داریم!!

بعله مونیس جان
معلومه که عاشق غیر کنونی داریم
نمونه اش آرش جان که از عشاق قدیمیه
حتما شنیدین که میکن دود از چیزده بلند میشه ؟
از کنده
آررررررررررررره

همون قبلی 1390/12/06 ساعت 16:27

اسم کامل من اینه
یه ناشناس خیلی مرموز که خیلی سرش شلوغه و نمیتونه با اسم خودش کامنت بذاره
نمیدونم چرا بلاگ اسکای به سر شلش که رسید ول کرد

"به سر شلش که رسید ول کرد"!!!!!!!!!!
ای وااااااای
مردم از دست شما دو نفر

کیامهر خدا لعنتت نکنه با این پرچم سفید نشون دادنت

آرش خان یعنی آخرشی شما

آوا 1390/12/06 ساعت 19:47

خییییییییییییییلی
باحاااااااااااااااااال
بوووووووووووود
هم پست و
هم مناظره..
آورین آورین..
هوووووووور
یاحق...

پاییز بلند 1390/12/07 ساعت 01:21

بندری هم دارین؟ با سس تند لطفن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد