برده داری

 


بد داغی به دلم گذاشته ای

     به هرجا می برم، می گویند

                   مال دزدی نمی خریم

 



نظرات 10 + ارسال نظر
علیرضا 1391/02/02 ساعت 21:51

محشر بود

آرشمیرزا 1391/02/02 ساعت 22:03

با احترام به شما و علیرضا

من ولی نفهمیدم.


منم نفهمیدم
با اینکه تو یاهو علیرضا توضیح داد ولی باز هم متوجه نشدم

علیرضا 1391/02/02 ساعت 22:20

نظر شخصی من اینه که
داغ اینجا 2تا معنی میتونه داشته باشه
اگر معنی داغ رو اون غم و سرگشتگی و ... بدونیم پس نویسنده بخاطر عشقی که در قلبش هست نمیتومه دلش رو به کس جز مخاطب نوشته عرضه کنه
و اگر اون داغ رو مهر مالکیت معنی کنیم پس دل دیگه متعلق به خودش نیست
البته اگر من بودم بجای "مال دزدی" یه چیز دیگه مینوشتم
باز هرچی که صاحب نوشته و آرشمیرزا و بقیه اساتید بگن

علیرضا 1391/02/02 ساعت 22:24

خیلی عالی میشه اگه تو کامنتای همه ی پستها بحث های اینطوری پیش بیاد

خاله سوسکه 1391/02/02 ساعت 22:26

قطعا ایراد از نارسایی بیان من است که منظور استعاره از داغی است که مالکان با آهن گداخته روی برده هایشان می گذاشتند که آن برده را برای همیشه از ان خودشان می کرد و این برده در جای دیگر بی شک دزدی محسوب می شده است

مررسی با توضیح خاله به نظرم خیلی عالیه
همیشه از این توضیحا بدید

از توضیحتون سپاسگزارم خاله بانو

آرشمیرزا 1391/02/03 ساعت 12:47

ذهن من رفت سمت "داغی" که نمیدنم دیکته ش درسته یانه . ولی به قطعه های اوراقی ماشینها می گن

از توضیجات دوستان ممنونم

مریم 1391/02/25 ساعت 18:19 http://mazhomoozh.blogfa.com

عالی بود. خیلی زیاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد