باشم یا باشی ؟

به نظر من جمله حمایتی عشقولانه " مواظب خودت باش" اصلن هم حمایتی و عشقولانه نیست.

چون این کارو که خودم بلدم ،‌ دیگه نیازی به گفتن طرف مقابل نیست.


به جای این جمله ، میشه گفت: " مواظبت هستم"

که از جمله اول خیلی حمایتی تر و عشقولانه تره.


نظرات 19 + ارسال نظر
رها 1391/04/27 ساعت 10:38

من از این جمله " مواظب خودت باش" متنفرم
هیچوقت به کسی نمیگم ، هروقت هم کسی بهم میگه نمیدونم چی باید جوابش رو بدم

جمله هایی مثه " بسلامت" ، " خدا نگهدارت" رو بیشتر به کار میبرم

ارش پیرزاده 1391/04/27 ساعت 10:54

اخه دوستم این جور جمله ها معمولا هنگام خدا حافظی گفته میشه وقتی قرار ترکش کنی چه جوری مواظبش باشی .... حداقل بگو /... بهت فکر می کنم ...رسیدی تماس بگیر ... یا اصلا چیزی نگو چه کاریه اخه ... خدافظ

زی زی 1391/04/27 ساعت 11:29 http://zane27sale.blogfa.com/

منم بدم میاد ولی ما که خدا نیستیم بگیم مواظبتم که

عاطی 1391/04/27 ساعت 11:39 http://www-blogfa.blogsky.com/


واقعا!

رضای عزیز من!بهم می گه تا وقتی ک من پیشت نیستم از عشقم مواظبت کن!بعدش دیگه خودم میام مواظبت می شم!!!

عشقولانه مون!!کشته منوووووووووووووووووو:)))))))

جزیره 1391/04/27 ساعت 12:02

ولی من اتفاقا خیلی از این جمله خوشم میاد و حس خوبی هم بهم میده گفتنش ،چون فقط به ادمایی میگم که برام خیلی عزیز هستن و سلامتیشون واقعن برام مهمه....
اون جمله ی شما حمایتی تر هست ولی واسه زمانیکه دونفر پیش هم باشن نه واسه زمانیکه از هم جدا میشن.اخه نمیشه ادم مواظب کسی باشه که پیشش نیست.هوم؟

آرشمیرزا 1391/04/27 ساعت 13:51

ولی وقتی میگیم : مواظب خودت باش چون مواظبت هستم!
این ینی اگه بخوای بپیچونی بدون که می فهمم و انوقته که اندرونت رو به بیرونت معرفی می کنم !

.

با نظر جزیره موافقم...منم همیشه به کسایی که خیلی برام عزیز و مهمن همینو میگم و خودمم از شنیدن این جمله حس خوبی بهم دست میده...واقعا وقتی طرف پیشمون نیست چطوری میخواد مواظبمون باشه مگر اینکه مثلا بگه به خدا میسپارمت که این باز بهتره...ولی وقتی طرف کنارمونه که هست و خودمون مواظبشیم..وقتی هم داره ازمون جدا میشه اینو بهش میگیم که یعنی تو خیلی برام مهمی و میخوام مواظب خودت باشی...

الف 1391/04/27 ساعت 14:45 http://www.alefsweb.blogsky.com

خیلی قشنگ بود ... من دوست دارم این جمله رو تو یه روزه خیلی پاییزی که نم نم بارون زده حول وحوش ساعت3 بعدالظهر وقتی که دیگه موقع خونه رفتن تو پیاده رو کریم خان از طرفم بشنوم... بعد تا خود هفت تیر گیج و مست با یه یه حال و روز شیدا پیاده برم ولی بعد اون رو دیگه تا خونه با تاکسی برم چون دیگه انرژی اش تا همین حد بود .
بی اختیار یه لبخند با کمی حسرت اومد رو لبم ....خیلی عشقولی بود .

از دید من مواظب خودت باش یعنی من به یادتم و طول سفر و راه برات انرژی مثبت میفرستم
مواظبت هستم جمله قشنگی هست که از طرف آقایون گفته بشه که جنبه حمایتی خودشونو ثابت کنن.
ومخصوصا با روی باز همراه باشه.

آوا 1391/04/27 ساعت 16:32

کامنت آرش خان
خیـــــــــــــلی
با حال بود....
اوهووووووم
خوشـــمان
آمــــــــــد
هوووووور
یاحق...

منم همون چیزی که جزیره جون و آقای پیرزاده گفتنو قبول دارم،وقتی طرف پیشمون نیست که نمیتونیم مواظبش باشیم که. هرچند جمله شما واقعا عاشقانه تر و حمایتی تره.

شایان 1391/04/28 ساعت 11:39 http://www.-an.blogsky.com

این جمله منو یاد چیزای بدی میندازه.

پونه 1391/04/28 ساعت 15:06 http://jojobijor.blogsky.com

اتفاقا این جمله خیلی انرژی بخشه برام


لایککککککککککککک به هدر زیبا و خوردنی با اون دراژه های خوشمزه

eli 1391/04/28 ساعت 16:28 http://u20i.blogfa.com/

سپردمت به خدا خیلی حمایتی تر و عشقولانه تره :)

خیلی خوشم اومد ...

پروین 1391/04/28 ساعت 18:15

این عبارت که اخیرا متداول شده چون ترجمهء take care است که یکی از عبارات خداحافظی در غرب است، از همان اولین باری که شنیدمش در من احساسی منفی بوجود آورد. حتما غیرمنطقی است. میدانم. اما نه که با خودم فکر کردم: ما که این همه عیارات زیبا برای جدا شدن از هم و آرزوی سلامتی و .... داریم چرا باید این اصطلاح غریب را وارد زبانمان کنیم؟ دیگر آن تاثیر اولیه در ذهنم باقی ماند. شبیه اش که باز هم اخیرا زیاد شنیده ام عبارت "مرسی، من خوبم" است که در پاسخ تعارف برای غذا خوردن میگویند. چون اینجاها اگر بخواهند بگویند ممنون، سیرم یا میل ندارم میگویند: " Thanks. I'm good" . حالا ملت عزیز ما انگار حالشان را پرسیده ایم که میگویند من خوبم. بابا جان من، میدانم خوبی. معلوم است که خوبی. اما کمی از این بخور!!

ای جانم پروین بانو
لحنتان مخصوصا در خطوط آخر خیلی جالب بود
"حالا ملت عزیز ما انگار حالشان را پرسیده ایم که میگویند من خوبم. بابا جان من، میدانم خوبی. معلوم است که خوبی. اما کمی از این بخور!!"
یعنی به جای آن "کمی از این بخور" دقیقا حس کردم که دارید میگویید " حالا کمی هم از این کوفت کن!..نمیمیری که!!"...

پروین 1391/04/29 ساعت 07:58


درست حس کردی عزیزم. لحنم دقیقا همانی است که گفتی. اما من انقدر هم خشن نیستم بخدا!!!

آخه اصلا این جمله ها که گفتن نداره.
عشقولانه اش اینه که بگی خدافظ بعد دوباره بگی خب دیگه خدافظ
بعد چند قدم بری برگردی پشت سرت رو نگاه کنی ببینی طرف هم هنوز وایساده یا اونم برگشته بازم بگی خدافظ بعد مجبوری بری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد