The Shawshank Redemption



اندی: میدونی مکزیکی‌ها در مورد اقیانوس آرام چی میگن؟

رِد: نـه
انـدی: میگن هیچ گذشته‌ای نداره...این دقیقن همون جایـیه که من مـیخوام زندگی کنم...یه جای گرم بدون هـیچ خاطره ای...


نظرات 16 + ارسال نظر

این فیلمو خیلی دوس داشتم
خصوصا اون صحنه که کتاب و باز میکنه و می بینه چکش رو توش جاسازی کرده...

من هم خیلی دوستش دارم...یکی از فیلمهای موندگاره واقعاً...بارها میشه تماشاش کرد و لذت برد

گلنار 1391/08/17 ساعت 01:44

خواندمش و واژه ای نیامد جز لبخندی.مرسی.

همون لبخند به دنیایی می ارزه...

چه دیالوگ قشنگی ...

چه عجب شما آپ کردی

اگر این دلمشغولیها و مشغله ها اجازه بدن بیشتر در خدمتتون خواهم بود

یاد این آهنگ ا.ب.ی & ش.ا.د.م.ه.ر افتادم
رویای من اینه دنیای بی کینه
دنیای بی کینه رویای من اینه
.
.
.
جایی که خاطره ای نباشد..
مثل کسی که تصادف کرده و دچار فراموشی شده.
سخته..نیست؟
بخش زیادی از "من" ِ ما را خاطره هایمان شکل میدهند..
زندگی بدون خاطره ..ترسناکه الهه..

بعضی وقتها خود این خاطراتن که زندگی رو ترسناک میکنن تیراژه...بستگی داره چه خاطراتی از گذشته داشته باشی...بعضی خاطرات آدم رو وادار میکنن که آرزوی فراموشی کنه...بعضی وقتها من ِ خاطرات گذشته،باید نیست و نابود و لابلای گذشته دفن بشه تا بشه زندگی رو ادامه داد...ما این شرایط رو نداریم اما "اندی" داستان چرا.....
خوشحالم که از زندگی بدون خاطرات میترسی...این نشونهٔ خوبیه...

فرشته 1391/08/17 ساعت 08:42 http://houdsa.blogfa.com

عجب فیلمیه این شاوشنگ...

کاش یه همچین جایی بود...بدون هیچ خاطره ای...

آره...کاش بود...واسه بعضی موقعها خوبه که آدم پناه ببره به اونجا و به هیییییچ چیز فکر نکنه!

میلاد 1391/08/17 ساعت 09:17

دروغ نگم 3 یا 4 بار فیلم رو دیدم و هربار از دیدنش لذت میبرم
با اینکه 2:20 است و خیلی طولانی اما از دیدنش واقعا لذت میبرم

ممنون که یکی از دیالوگ های دیدنی این فیلم رو انتخاب کردی

یک دیالوگ فوق العاده که میشه روش خیلی بحث کرد

البته به نظرم پاسخی که به تیراژه دادی خیلی خوب حس من به این دیالوگ توضیح داد

ممنون الهه

درست مثل من...من هم همینقدر دوست دارم این فیلمو...
مرسی میلاد جان...

میلاد 1391/08/17 ساعت 09:21

الهه دوتا دیالوگ هم در مورد امید تو فیلم هست که خیلی عالیه

یکی اونجایی که اندی بعد از گذاشتن آهنگ تو غذاخوری، با رد در موردش صحبت میکنه و رد امید رد میکنه و یکی هم زمانی که رد زیر درخت نامه ای اندی رو میخونه و اندی میگه امید چیز خیلی خوبیه

خیلی این دو سکانسش دوست دارم

آره...حتی همین دیالوگ هم به نظرم بیربط به امید به آینده نیست...کسی که دلش میخواد بره جایی که هیچ گذشته ای نداشته باشه یعنی میخواد آینده شو بسازه....و امید داره به آینده....
مرسی از یادآوری اون دوتا سکانس...واقعاً عالیه لحظات این فیلم...
الان وسوسه شدم که بازم فیلم رو ببینم...با این دفعه میشه 5 بار

[ بدون نام ] 1391/08/17 ساعت 12:20

گاهی خاطرات رو اگر پاک نکنی مثل یک طناب دور گردنت میپیچن خفه ات میکنن...گاهی یک جای گرم بدون هیچ گذشته ای آرزوی آدم میشه.

دقییییقاً

سارا 1391/08/17 ساعت 13:14 http://sm19.blogfa.com

عـــالـــی

واااااااااااااااای منم همینطور ! می خوام یه همچین جایی زندگی کنم !

فکر میکنم خیلیا اینو بخوان...اگر فرصت سفر و فرار واسه همه مهیا بود مطمئناً خیلیا الان اونجایی که هستن نبودن.....

علیرضا 1391/08/17 ساعت 14:30 http://yek2se.blogsky.com/

من چرا ندیدم این فیلم رو؟؟

حتماً ببینش علیرضا...مطمئنم عاشقش میشی

طـ ـودی 1391/08/17 ساعت 19:18

وااای که چقدر این فیلم دیالوگ های قشنگ داره، مخصوصا دیالوگ هاش راجه به امید خیلی قشنگن، خیلی....

کاااااملاً موافقم

mhb 1391/08/17 ساعت 19:38

مرسی از انتخاب این فیلم و دیالوگش

خواهش میشود به اشدّ وضع

میلاد 1391/08/17 ساعت 21:31

علیرضا جان باید بگم از نصف یکم بیشتر عمرت بر فناست که این فیلم ندیدی

این فیلم یک مدت طویل چندساله است که به عنوان فیلم برتر دنیا در رنکینگ سایت IMDB و رقابت شدیدی با فیلم پدرخوانده داره

از توصیه چند پله بالاتر می کنم که بری و حتما فیلم ببینی

هررررررر میلاد...این اندازه گیریهات منو کشتونده!از نصف یکم بیشتر!از توصیه چند پله بالاتر!بسی دلمان را شاد کردی
ولی من هم باهات همراهی میکنم و همون چند پله میرم بالاتر از توصیه! و به علیرضا میگم که حتمنننن لطفننننن این فیلم رو ببین

علیرضا 1391/08/17 ساعت 21:46 http://yek2se.blogsky.com/

اسمشو زیاد اینور اونور دیدم اما تا حالا قسمت نشده ببینم
ایشالا بعدا

خدا قسمت بکنه ایشالا

Pedix 1391/08/19 ساعت 01:06 http://Pedix.blogfa.com

بی هیچ خاطره ای ... واقعا ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد